آینده را قضا و قدر می سازد و امید و تلاش تو آن را می گذراند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

از خواص و فواید هندوانه بیشتر بدانید

از خواص و فواید هندوانه بیشتر بدانید

هندوانه یکی از انواع میوه های تابستانی است و جزو میوه های آبدار است که دارای خاصیت زیادی است و البته موارد منع مصرف هم دارد که ما در این مقاله از پارسی نو به آنها پرداخته ایم. مثلا افراد مبتلا به دیابت نباید هندوانه را مورد مصرف قرار دهند؛ چرا که میزان قند هندوانه در حد بالایی است. البته در کل خوردن این میوه همراه با مشکلاتی است که ممکن است دستگاه گوارش را با مشکل مواجه کند. پس در مورد بهترین زمان خوردن هندوانه دقت لازم را داشته باشید تا معده و روده های شما دچار مشکل نشوند. مثلا خوردن هندوانه با شکم خالی دارای عوارضی است که باید در مورد آن دقت لازم را داشته باشید.

خاصیت هندوانه , خاصیت آب هندوانه , هندوانه برای دیابتی ها

“هندوانه” یک میوه خوشمزه و پر خاصیت است که خوردن آن توصیه می شود. هندوانه دارای  ۴۶ کالری در هر فنجان است، و دارای ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است. در ادامه ۸ مزیت از مزایای هندوانه را برشمرده ایم.

  1. خوردن هندوانه به هیدراته شدن بدن شما کمک می کند

همانطور که می دانید، آب آشامیدنی یک راه مهم برای نگهداری میزان آب بدن شما است. با این حال، خوردن غذاهای دارای محتوای آب بالا نیز می تواند مفید باشد. خوب است بدانید که ۹۲٪ از هندوانه از آب تشکیل شده است.

  1. ترکیباتی موجود در هندوانه می توانند از سرطان جلوگیری کنند

محققان در مطالعات گسترده شان، اثرات ضد سرطان، لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهی منجصر به فرد در هندوانه را مطالعه کرده اند.

اگرچه مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان مرتبط هستند،  اما بیشترین تاثیر را در پیشگیری از  سرطان سیستم گوارشی دارد.

در مورد ادعای بالا این طور به نظر می رسد که لیکوپن موجود در هندوانه باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان با کاهش فاکتور رشد از قبیل انسولین (IGF)، می شود که یک پروتئین در بخش سلول به حساب می آید. خوب است بدانید که سطح IGF بالا با سرطان ارتباط دارد.

در پارسی نو از فواید هندوانه بیشتر بدانید