عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله

کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله

پیشگامان مسیر دانش : این مطالعه در سال ۲۰۰۷ با کمک سازمان بهداشت جهانی گرد آوری شده است. در این کتاب به مشکلات چاقی در قاره ی اروپا و همچنیین علت چاق شدن در میان مردم این قاره و راهکار ها و استراتژی های مقابله با آن است.

در کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله با آن جمعی زیادی از پژوهش گران با هم همکاری کرده اند ، که در ابتدای کتاب قابل ملاحظه است.

کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله

با آن با سر فصل های متفاوتی از جمله ، چالش های چاقی ، شیوع چاقی ، روند آن در طول زمان ، تاثیرات چاقی در بین نسل ها ، اثرات آن بر سلامت عمومی ، تغیرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از چاقی ، عوامل تعیین کننده چاقی ، عوامل تعیین کننده بر فعالیت فیزیکی و عدم انجام فعالیت فیزیکی ، چارچوب مصرف ، تاثیر رژیم غذایی بر چاقی ، بازریابی و تبلیغات محصولات غذایی ، تاثیرات چاقی بر سلامت روان و شواهدی برای مداخلات چاقی ، روانه بازار شده است .

چاقی یک چالش بی سابقه ای برای سلامت عمومی در اروپا است ، چالشی که نه تنها چیزی به دست نیاورده و ارزیابی نادرستی از آن نشده است ، بلکه به عنوان یک مشکل استراتژیک مقامات را با پیامد های اقتصادی آن درگیر ساخته است .(کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله با آن)

تاثیرات چاقی بر کودکان

اپیدمی که در حال حاضر بیشترین تاثیر آن بر روی کودکان است ، که اگر به صورت فوری به آن پرداخته نشود ، بیماری سخت و با مشکلات اقتصادی فروان حاصل آن خواهد بود . اکثر بزرگسالان در اروپا از رژیم نامناسب و نا متعادل استفاده می کنند و تاثیرات آن بر روی خود و کودکان قابل مشاهده است .

برای حل این مشکل باید به دنبال یک راه حل منحصر به فرد و یک استراتژی منسجم و پیشرفته در سطح بین اداری و بین المللی ، بر اساس تغییرات اجتماعی کوتاه مدت ، متوسط و بلند مدت باشند. رژیم غلط و ناکافی ، شیوه زندگی نادرست ، عدم نشاط ، چاقی و بیماری های مرتبط با آن و مصرف دخانیات ، علت بسیاری از مشکلات سلامتی و مرگ و میر زود هنگام است . اضافه وزن ۳۰% تا ۸۰% از جمعیت بزرگسالان و تا یک سوم از کودکان در منطقه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.(کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله با آن)

نرخ چاقی تقریبا در هر منطقه اروپا رو به افزایش است . تخمین زده شده است هزینه درمان مشکلات مربوط به چاقی ( دیابت نوع ۲ ، سرطان های خاص ، بیماری های قلب و عروق و غیره ) تا ۶ درصد کل هزینه های بهداشتی و درمانی در اروپا باشد. علاوه بر این از دست دادن بهره وری ، به شکل غیر مستقیم ، نیز به همان اندازه مهم است.

افزایش چاقی در دوران کودکی

افزایش چاقی در دوران کودکی بدون شک بیشتر هشدار دهنده است . در واقع بیش از ۶۰ در صد کودکانی که اضافه وزن دارند ، آن را در دوران بلوغ و بزرگسالی حفظ می کنند و این باعث کاهش سن متوسط شروع بیماری ها است . بنابراین مبارزه با چاقی یکی از اولویت های بهداشت عمومی است و باید دارای نو آوری های مانند تامین آب پاک ، از بین بردن فاضلاب و … باشد.

خدمات بازرسی مواد غذایی یکی از این موارد است ، قانون بازرسی مواد غذایی در اواخر قرن هجدهم تنظیم شده است. مبارزه با چاقی باید هم ردیف مبارزه با آلودگی هوا ، مبارزه با مصرف دخانیات ، قرار بگیرد . در ماه مه سال ۲۰۰۲ مجمع بهداشت جهانی قانونی را برای تغذیه نوزادان وضع کرد و مقررات بر این شد که نوزدان تا دو سال از شیر مادر استفاده کنند تا در بزرگسالی مشکلات چاقی و بیماری های ناشی از آن برای این نوزادان کمتر شود.(کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله با آن)

برنامه و هدف گذاری برای ارتقای سلامت در سطح جامعه و درمان موثرو مراقبت از بیماران چاق برای خود مشخص کرد

  1. چالش اضافه وزن یک چالش جدی برای سلامت عمومی در منطقه اروپایی است و سازمان بهداشت جهانی باید استراتژی برای آن بیابید.
  2. شیوع چاقی به سرعت در حال افزایش و سازمان بهداشت جهانی بر طبق آمار مدعی است که ۱۵۰ میلیون از افراد بالغ و ۱۵ میلیون از کودکان تا سال ۲۰۱۰ روند چاقی هشدار دهنده ای خواهند داشت.
  3. نرخ شیوع سالانه چاقی کودکان به طور مداوم تا به امروز رو به افزایش بوده است. و تا سطح ده برابری نسبت به سال ۱۹۷۰ رسیده است ، که باعث مشکلات و بیماری های مه گیر در بزرگسالی شده است . سازمان بهداشت جهانی درخواست رسیدگی فوری برای جلوگیری از این موضوع به کشور های اتحادیه اروپا داده است.

۸۰ درصد بیماران دیابتی مشکل اضافه وزن دارند و ۳۵ درصد بیماران دیوپاتی های ایسکمیک و همین طور ۵۵ درصد از بیماران مبتلا به فشار خون در اروپا مشکلات اضافه وزن دارند .

اضافه وزن باعث مرگ بیش از یک میلیون نفر و از دست دادن سلامتی دوازده میلیون نفر در اروپا می شود .

در ادامه کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله با آن به راه کار های مقابله با چاقی پرداخته می شود .

ابزار و بازار مالی اسلامی

کتاب چالش چاقی در اروپا و استراتژی مقابله